Umiejętności |
Miesiące |
IX - X |
XI-XII |
I-II |
III-IV |
V-VI |
Mówienie i słuchanie: wypowiada się wyrazami |
|
|
|
|
|
wypowiada się zdaniami |
|
|
|
|
|
zdaniami rozwiniętymi |
|
|
|
|
|
posiada bogaty zasób słownictwa |
|
|
|
|
|
stosuje poprawne formy gramatyczne |
|
|
|
|
|
układa opowiadanie |
|
|
|
|
|
wygłasza wiersze z pamięci |
|
|
|
|
|
Czytanie: czyta wyrazami |
|
|
|
|
|
czyta zdaniami |
|
|
|
|
|
czyta płynnie i wyraziście |
|
|
|
|
|
czyta ze zrozumieniem |
|
|
|
|
|
z podziałem na role |
|
|
|
|
|
zna alfabet |
|
|
|
|
|
lektury |
|
|
|
|
|
Pisanie: stosuje prawidłowy kształt pisma |
|
|
|
|
|
prawidłowo łączy litery |
|
|
|
|
|
odwzorowuje poprawnie |
|
|
|
|
|
pisze z pamięci poprawnie |
|
|
|
|
|
pisze ze słuchu poprawnie |
|
|
|
|
|
Stosowanie wiedzy gramatycznej i ortograficznej: zna części mowy |
|
|
|
|
|
rozpoznaje części mowy |
|
|
|
|
|
stosuje w wypowiedziach |
|
|
|
|
|
zna zasady ortograficzne |
|
|
|
|
|
stosuje je w praktyce |
|
|
|
|
|
odróżnia rodzaje zdań |
|
|
|
|
|
Wykonywanie czterech działań arytmetycznych: dodaje i odejmuje w zak. 100 |
|
|
|
|
|
dodaje i odejmuje wyrażeniach dwumianowane |
|
|
|
|
|
dodaje i odejmuje pisemnie |
|
|
|
|
|
zna i posługuje się tabliczką mnożenia w zak. 100 |
|
|
|
|
|
Dodaje i odejmuje w zak. 10000 |
|
|
|
|
|
Mnoży i dzieli dziesiątki i setki |
|
|
|
|
|
Mnoży i dzieli sposobem pisemnym |
|
|
|
|
|
Rozwiązywanie zadań tekstowych: potrafi wymienić dane |
|
|
|
|
|
przekształca zadania |
|
|
|
|
|
układa treść zadań |
|
|
|
|
|
rozwiązuje proste zadania |
|
|
|
|
|
rozwiązuje złożone zadania |
|
|
|
|
|
Artystyczne: potrafi wykonać prace plastyczno-techniczne |
|
|
|
|
|
poszukuje oryginalnych rozwiązań |
|
|
|
|
|
potrafi wykonać prace estetyczne |
|
|
|
|
|
potrafi zachować ład i porządek w miejscu pracy |
|
|
|
|
|
przestrzega bezpieczeństwa w miejscu pracy |
|
|
|
|
|
potrafi zaśpiewać piosenkę |
|
|
|
|
|
Motoryczne: potrafi wykonać proste ćwiczenie gimnastyczne |
|
|
|
|
|
Precyzyjnie i celowo wykonuje ruchy (koordynacja, płynność, zwinność, zręczność) |
|
|
|
|
|
uczestniczy w zespołowych grach sportowych |
|
|
|
|
|
uczestniczy w zabawach rytmiczno-tanecznych |
|
|
|
|
|
Wykorzystanie wiedzy w praktyce: rozpoznaje i nazywa najpospolitsze rośliny i zwierzęta |
|
|
|
|
|
ma poczucie szanowania środowiska |
|
|
|
|
|
zna podstawowe przepisy ruchu drogowego |
|
|
|
|
|
dokonuje obliczeń związanych z płaceniem |
|
|
|
|
|
dokonuje pomiarów, używa różnych jednostek |
|
|
|
|
|
Emocjonalno- społeczne : nawiązuje pozytywne kontakty w klasie |
|
|
|
|
|
przewodzi przy wykonywaniu zadania |
|
|
|
|
|
posiada umiejętność pracy w zespole |
|
|
|
|
|
chętnie udziela innym pomocy |
|
|
|
|
|
przestrzega normy społeczne w klasie i w szkole |
|
|
|
|
|
z własnej inicjatywy podejmuje zadania w klasie |
|
|
|
|
|
potrafi opanować swoje emocje |
|
|
|
|
|
reaguje adekwatnie do sytuacji |
|
|
|
|
|
kulturalnie zachowuje się |
|
|
|
|
|
wykazuje aktywność na zajęciach |
|
|
|
|
|
|